Tuesday, May 26, 2009

saya bertemu and saya diduga...hu3

saya bertemu anda saya diduga..tu la definisi temuduga dlm hidup saya...hahaha..mcm2 la...tanggal 26hb mei jam 9.15 pagi bertempat di bilik 5 banggunan suluh budiman upsi, saya ditemuduga..pertama kali saya interview seraca formal...takut sgt2...mula melangkah je masuk hati dh dup dap dup dap...mcm2 perasaan...panel srh duduk..pastu dia tanye nama,nak panggil apa...pastu dua srh kenalkan diri..saya pn apa lagi cite la tntg diri saya ngn panjang lebarnye..pastu dia tanye tntg pengajian saya..tnye tntg usuluddin..pastu dia bg soalan 'mcm mane kita nk tgk muka ALLAH'..tergagap2 sy jawab..pastu tanye lak 'cmne nk dgr suare ALLAH'..tergagap2 lg...pastu part ni paling huhuhu tak tau nak ckp..dia suh nyanyi la pulak..terpakse la ustazah masyi ni nyanyi..sy n dgn cnfdntnye mendendangkan lagu raihan...lirik dia mcm ni...'iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertaqwa'..saya terberhenti,apa erk lirik pasni..terlupa la pula..terdiam saya..pastu dia smbgkan..'walau apa pn caranya jua engkau mendaki gunung yang tinggi'..saya pn ikut la...kelakarkan..mcm2..pastu suh selawat la..kene tunjuk cara mengajar..saya pn ajar la tajuk rukun islam..panel tu kata suara saya perlahan..dia suruh kuatkan...entah la..tak tau nak kata dpt ke tak..tawakal je la..astu saya pn kuar...kwn2 yg lai ada yg kene berlakon.ada yg kene bersilat...menyanyi sml menari...entah la...mungkin ada la sebabnye..nk tgk kita ni berani ke tak kot...apa2 pn doakan saya dpt yg terbaik k...

2 ulasan:

zua jelita said...

GTM bolehh!!!!

p/s: len kali sile hafal lyricc! =p

mashi halim said...

hahahaha..GTM tak sempat nk belajar kat tut3 la nak nyanyi ni..hahahahaa